Sushikartan, badkartan och Ted Valentin

Posted on 26. Jun, 2008 by in Uncategorized

Entreprenören Ted Valentin lanserade för en månad sitt nya projekt, nischade kartsajter. Först ut i en serie av kartsajter är sushikartan, wifikartan, badkartan och snart cafékartan.

Ted Valentin har gjort sig känd som entreprenören som sitter på café och bygger sina sajter. Sin första exit gjorde Ted för ett år sedan, då han sålde de tidningsprenmerationssajter han byggt upp för mellan 10-15 miljoner kronor.

Host: Tomas Wennström

Play

10 Responses to “Sushikartan, badkartan och Ted Valentin”

  1. Magnus

    27. Jun, 2008

    Bra intervju!
    Inte minst intressant när han sköter all business utan kontor.

  2. Bo

    29. Jun, 2008

    Man blir verkligen imponerad av folk som lever lite som de lär om man säger så. Kul med människor som bevisar att det går.

    Själv är kag nog för bortskämd för att kunna jobba så en längre tid, vill gärna ha min fasta lina, dubbla skärmar etc.

  3. Martin

    30. Jun, 2008

    Bra intervju!

  4. David

    02. Jul, 2008

    Inspirerande intervju, helt klart.

  5. […] På gymnasiekartan.se finns gymnasier i Sverige utprickat på en karta samt recensioner skrivna av sidans medlemmar. Kan nog bli riktigt användbar för de som ska söka till gymnasiet. Hur ska Ted tjäna pengar på alla kartor? Tanken är att göra dedikerade kartor och ta betalt för det. I podcasten Whats Next, där Ted nyligen blev intervjuad berättar han om att det till exempel skulle kunna vara ICA som vill göra en karta med alla butiker där användare kan reccensera och kommentera butiker med mera eller andra kända varumärken som skulle kunna ha nytta av plattformen som Ted byggt. […]

  6. […] Ted “Kartmannen” Valentin lanserar Gymnasiekartan i sitt nätverk av nischade kartor. En intervju med Ted finns hos underbara Whats Next. […]

  7. […] Tillägg 2: Hos What’s Next hittade jag också en intervju med Ted från slutet av juni. […]

  8. Manou

    02. Aug, 2008

    Bra intervju! exempel att ta efter

  9. Neta

    11. Aug, 2008

    Trevlig intervju! Intressant! Tror hans mamma blir glad om han beträttar vad BETA betyder! Kartorna är verkligen användbara!

  10. […] Det ambitiösa (men inte ouppnåliga) målet är att ha 100.000 besökare/dag på alla kartsajterna tillsammans. Det är beviset på att ideen om kartsajterna fungerar och då planerar Ted att ragga riskkapital för att bygga en bättre plattform. En ide han nämnde i en intervju med podcasten WhatsNext är att bygga kartor för företag som är intresserade av det som marknadsföringskanal. Kanske är det vägen till världsherravälde. […]

Leave a Reply